Returnering

Politik for afbestilling

1. Fortrydelsesret for forbrugere

Forbrugere har ret til at annullere denne kontrakt inden for fjorten dage uden at angive nogen grund. Fortrydelsesfristen er fjorten dage fra den dag, hvor du eller en tredjepart, som du har udpeget, og som ikke er transportøren, har taget de sidste varer i besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du informere os (jonastone GmbH & Co. KG, Dynamostraße 13, 68165 Mannheim, Tyskland, e-mail: info@jonastone.de) om din beslutning om at annullere denne kontrakt ved en klar erklæring (f.eks. en e-mail). Du kan bruge den vedhæftede fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

Alternativt kan du også udfylde og indsende fortrydelsesformularen (se 4.) eller en anden tydelig erklæring elektronisk via vores kontaktside (www.jonastone.de/kontakt/). I så fald sender vi dig straks en bekræftelse på modtagelsen af din afbestilling (f.eks. via e-mail).
For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender meddelelsen, inden fortrydelsesfristen udløber.

2. Ingen fortrydelsesret for iværksættere

For erhvervskunder (B2B) indrømmer vi ikke fortrydelsesret i henhold til § 312g stk. 2 BGB, da de ikke betragtes som forbrugere i henhold til § 13 BGB.

3 Konsekvenser af annullering (kun for forbrugere)

Hvis du annullerer denne kontrakt, skal vi refundere alle betalinger, vi har modtaget fra dig, inklusive leveringsomkostninger (med undtagelse af ekstra omkostninger, der skyldes, at du har valgt en anden type levering end den standardlevering, der tilbydes af os), straks og senest inden for fjorten dage fra den dag, hvor vi modtager meddelelse om din annullering.
Til tilbagebetalingen benytter vi samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med dig. Du vil ikke blive pålagt nogen gebyrer for tilbagebetalingen. Vi kan dog nægte at refundere dig, indtil vi har modtaget varerne tilbage, eller du har fremlagt bevis for returnering.

Omkostninger vedreturnering:

- Du bærer de direkte omkostninger ved at returnere varerne.
- For varer, der på grund af deres art ikke kan returneres normalt med posten, og vi organiserer returtransporten for dig, er returomkostningerne 16 % af varens værdi i Tyskland (fra udlandet op til 30 % af varens værdi under visse omstændigheder).For prøver, hvis vi organiserer returtransporten, gælder et fast transportgebyr på 50 € (inkl. moms).

Returvarer skal sendes til følgende adresse:

jonastone GmbH & Co. KG
c/o L.I.T logistic concepts & services GmbH
Erste Industriestrasse 18
68766 Hockenheim, Tyskland

Tab af værdi:
Du skal kun betale for eventuel forringelse af varens værdi, hvis det skyldes håndtering, der ikke er nødvendig for at kontrollere varens kvalitet, egenskaber og funktionalitet.

Returtransport af varerne

I tilfælde af returnering er vi kun forpligtet til at afhente varerne pakket forsvarligt til transport af kunden fra det sted, hvor vi leverede dem, uden at påtage os omkostningerne ved levering til dette sted.

________________________________________________________________________________

4. Eksempel på fortrydelsesformular

Jeg/vi annullerer hermed den aftale, som jeg/vi har indgået om køb af følgende varer:
- Bestilt den: ___________
- Modtaget den: ___________
- Ordrenummer (valgfrit): ___________
- Kundenummer: ___________
Navn og adresse på forbruger(e):
________________________________________
________________________________________

Dato for henvendelse: ___________

________________________________________________________________________________

Returnering og tilbagebetaling af defekte varer

Hvis en vare ankommer med defekter, tilbyder vi dig muligheden for at indsende en klage via vores klageværktøj. For at gøre dette skal du logge ind på din kundekonto på vores hjemmeside og vælge den pågældende ordre. Din reklamation vil blive behandlet inden for en arbejdsdag, og du vil modtage en første tilbagemelding.

Vigtig information om reklamationer:

  • For at sikre en fuldstændig behandling bedes du uploade fotos, hvor skaden eller manglen er tydeligt genkendelig.
  • Beskriv fejlen så detaljeret som muligt: Hvad er skaden helt præcist? Hvilken mængde er berørt? Hvordan blev varerne leveret?
  • Undlad venligst at behandle de defekte varer, så vi kan sørge for en korrekt efterlevering eller udbedring.
Du finder yderligere oplysninger i vores generelle vilkår og betingelser under afsnittet om reklamationer.

Tilbagebetaling af din returnering

Så snart dine returnerede produkter er ankommet til vores lager og er blevet kontrolleret, vil returneringen blive krediteret. Refusionen vil blive foretaget ved hjælp af den samme betalingsmetode, som blev brugt til at afgive ordren.